share
1399/03/13
به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن صورت می گیرد؛
بررسی رابطه قرآن و فلسفه با تأکید بر بررسی و نقد مطالعات قرآن پژوهی خاورشناسان»

مدیر گروه مطالعات تطبیقی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تدوین کتاب «رابطه قرآن و فلسفه با تأکید بر بررسی و نقد مطالعات قرآن پژوهی خاورشناسان» خبر داد.

به گزارش پرتال جامع علوم و معارف قرآن، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مبینی با اعلام این خبر اظهار داشت: پروژه کتاب «رابطه قرآن و فلسفه با تأکید بر بررسی و نقد مطالعات قرآن پژوهی خاورشناسان» یکی از پروژه های جدی در دوران اخیر است که بحث اسلامی سازی علوم انسانی را مطرح می کند و اینکه قرآن چگونه می تواند در علوم نقش پیدا کند.

وی با بیان این که در این پروژه رابطه قرآن با علوم مختلف مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: این مباحث جدی است و در کارگروه مرجعیت علمی قرآن کریم پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حال بررسی است که رابطه قرآن با هر یک از علوم در چه سطحی می باشد و اینکه قرآن چه تغییراتی می تواند در سرنوشت یک علم ایجاد کند.

مدیر گروه مطالعات تطبیقی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در این گروه جناب آقای دکتر علیرضا اسعدی «عضو هیئت علمی این پژوهشگاه» وارد این موضوع شدند و پروژه «رابطه قرآن و فلسفه با تأکید بر بررسی و نقد مطالعات قرآن پژوهی خاورشناسان» را در دست بررسی و تحقیق دارند.

وی افزود: این پروژه در قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با فرق انحرافی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی تصویب شده و در میز قرآن کارگروهی با عنوان «قرآن و مستشرقان» با نظارت حجت الاسلام والمسلمین واعظی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» وجود دارد که این پروژه زیر نظر این کارگروه، در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین مبینی خاطرنشان کرد: این پروژه یک ناظر دارد و بعد از اعمالِ نکات ارزیاب ها در کارگروه «قرآن و مستشرقان» تأیید و تصویب می شود.