share
1400/03/11
به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن
کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس» منتشر شد

کتاب«رابطه قرآن و کتاب مقدس؛ بررسی دیدگاه آنجلیکا نویورت» محصول مشترک پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و به قلم سیدحامد علیزاده موسوی منتشر شد.

به گزارش پرتال جامع علوم و معارف قرآن، در معرفی این کتاب آمده است: یکی از مهم ترین مباحثی که همواره مورد توجه قرآن پژوهان و مستشرقان بوده و دیدگاه های بسیاری را سبب شده است، رابطه میان قرآن و کتاب مقدس است. در این میان آنجلیکا نویورت از جمله مستشرقانی است که سال ها به بررسی این موضوع پرداخته و دیدگاهی متفاوت با اسلاف خود رقم زده است. این کتاب سعی دارد ضمن معرفی دیدگاه نویورت، نقاط قوت و ضعف دیدگاه وی را بازشناسد و به صورت مطالعه تطبیقی و موردیِ موضوعات مشترک میان قرآن و کتاب مقدس، آن را نقد و ارزیابی نماید.

این کتاب در 4 فصل تالیف شده که فصل اول آن به مبانی دیدگاه آنجلیکا نویورت درباره قرآن و کتاب مقدس، فصل دوم به تبیین دیدگاه آنجلیکا نویورت درباره رابطه قرآن و کتاب مقدس، در فصل سوم به موضوع بازخوانی دیدگاه نویورت به صورت مطالعات موردی و در فصل چهارم به ارزیابی دیدگاه آنجلیکا نویورت درباره رابطه قرآن و کتاب مقدس پرداخته شده است.

کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس؛ بررسی دیدگاه آنجلیکا نویورت» در 340 صفحه، از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.